- Detalji
Javnozdravstvena kampanja „Dan crvenih haljina“ pokrenuta je kako bi se podigla svijest o moždanom udaru kod žena, a obilježava se prvog petka u veljači. Prva kampanja „Dan crvenih haljina“ („Go Red for Women“) pokrenuta je u Americi, a danas je to međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih žila, srca i mozga kod žena. Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i upozorenja. Dan crvenih haljina održava se od 2019. godine i u Hrvatskoj na inicijativu Hrvatskog neurološkog društva, a cilj akcije je podizanje svijesti javnosti o specifičnostima moždanog udara u žena, skretanje pažnje na pogubne posljedice zanemarivanja simptoma i na potrebu promjene načina života. Čak 80% moždanih udara može se prevenirati ukoliko pripazimo na sve čimbenike koji do njega dovode.